دکو چوبین، اجرای دکوراسیون داخلی کمد دیواری و کابینت در تهران

انواع کمد دیواری

کمد

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع کمد دیواری

انواع کمد دیواری بر اساس نوع درب

❇️ کمد دیواری ریلی

یکی از پرطرفدارترین مدل­های کمد دیواری، نوع ریلی آن است که درب های آنها به وسیله قلتک های مخصوصی که رو درب ها نصب می شود، بر روی ریل ها حرکت می کنند و درب های کمد را باز و بسته می کنند. حرکت درب های این نوع کمد دیواری­ به صورت افقی و به سمت چپ و راست است. در این مدل کمد دیواری کیفیت ریل ها بسیار مهم است و هر چقدر که مکانیزم با کیفیت تری داشته باشد، عمل باز شدن دربها بسیار روان تر و بی صدا تر خواهد بود و طبیعتاً این امر هزینه بیشتری نیز خواهد داشت.

از جمله مزایای مهم کمد دیواری ریلی می توان امکان استفاده بیشتر از فضا، زیبایی(که سلیقه ای است)­، امکان نصب آینه و سروصدای کمتر را مثال زد. اغلب در خانه ­هایی که متراژ آنها پایین تر است، باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید، تا از فضای موجود بیشترین بهره را ببرید. برای استفاده مفید از فضا، کمد دیواری ریلی بهترین انتخاب است، چرا که نیازی به فضای اضافه برای درب کمد نخواهد بود و حتی از قسمت جلویی کمد نیز می­ توان به راحتی استفاده کرد و نگران عدم وجود فضا برای باز شدن درب ها نبود.

❇️ کمد دیواری لولایی

در حال حاضر توجه ها به کمد دیواری لولایی دوباره بیشتر شده و جدیداً بسیار مورد انتخاب و گزینه برای مشتریان است. کمددیواری لولایی بسیار کاربرد راحت تری دارد و استفاده از داخل کمد نسبت به کمد دیواری ریلی بسیار راحت تر است و همچنین اجرای آن در انواع سبک های مختلف میسر و اصولی تر می باشد. برای طول عمر بیشتر این مدل کمدها باید تعداد لولای آن بر حسب وزن و اندازه درب تعیین شود و کیفیت لولاها هم بسیار مهم است. در صورتی که محدودیت فضا برای شما وجود نداشته باشد، این نوع کمد دیواری می ­تواند یک انتخاب ایده آل باشد.

❇️ کمد دیواری ترکیبی ریلی-لولایی

نوع جدیدی از کمد دیواری که در سال ۲۰۲۴ معرفی می شود، کمد دیواری ترکیبی ریلی-لولایی است که در آن از هر دو نوع درب استفاده می­ شود. اینکه درب لولایی در کدام سمت باشد و درب ریلی در کدام سمت، به دکوراسیون و فرم اتاق بستگی دارد. در هر صورت این یک ویژگی بسیار مفید برای افرادی است، که دوست دارند کمد دیواری­شان حتما لولایی باشد، اما در قسمتی از آن به دلیل کمبود فضا یا قرارگیری تخت نمی ­توان از درب لولایی استفاده کرد، بنابراین درب ریلی جایگزین می­ شود.

❇️ کمد دیواری بدون درب واکین کلوزت

ین اتاق مخصوصاً برای فضای لباس ها، کیف، کفش و تعویض لباس طراحی شده، به طوری که داخل این اتاق دور تا دور با کمد دیواری بدون درب طراحی شده، که وسایل داخل آنها کاملا جلوی چشم باشد، که انتخاب و برداشتن آنها راحت تر باشد. در قسمتی از این اتاق هم آینه با ابعاد بزرگ در نظر گرفته می شود، که فرد بتواند خود را بطور کامل داخل آن ببیند و آماده شود، اگر فضای اتاق اجازه بدهد، یک میز ویترینی مانند هم در وسط اتاق کار می شود، که زیر آن می تواند کشوهایی مخصوص خرده ریزهایی مانند کمربند و کراوات و لباس های خرد و جواهرات و … داشته باشد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.